FANDOM

TrekSfera 2012 po raz pierwszy była organizowana przy wsparciu komitetu złożonego z wybranych członków TrekSfery i organizacji z nią zaprzyjaźnionych. Poniższy raport podsumowuje projekty zrealizowane w ramach tego przedsięwzięcia i uwagi, jakie się pojawiły do jego organizacji.

LokalizacjaEdytuj

Sala konwentowa mieściła się w budynku SGGW udostępnionym przez Avangardę, w ramach której TSF 2012 się odbywała. Komitet w ramach przygotowania sali konwentowej zebrał informacje dotyczące posiadanych przez fanów gadżetów i udekorował, w miarę możliwości nimi pomieszczenie, jakie było udostępnione. Warto tu zwrócić uwagę na standardowe rekwizyty Star Trekowe jak np. modele czy Tribble, jak również rozłożone gry planszowe osadzone w uniwersum ST (jak np. Star Trek Monopoly czy Star Trek Expeditions).

Dodatkowo w wielu miejscach budynku SGGW pojawiły się przetłumaczone Sev Treki (komiksowe parodie ST).

Do lokalizacji pojawiło się wiele uwag od osób biorących udział w konwencie. O ile udekorowanie sali spotkało się z dużą aprobatą, to niestety sama sala jak i jej wyposażenie pozostawiały wiele do życzenia. Ze względu na wysokie temperatury sala bardzo szybko się nagrzewała, a ponadto niewystarczające osłonięcie jej przed światłem słonecznym redukowało użyteczność obecnego w sali i potrzebnego przy wielu prelekcjach projektora do minimum we wszystkich godzinach poza wieczornymi. Dodatkowo markery i głośniki obecne w sali również miały problem ze spełnieniem swoich podstawowych funkcji. Sama sala nie była również przystosowana do prowadzenia w niej punktów programu. Stolików nie dało się przestawić, krzesła skrzypiały, a komputer nie posiadał niezbędnego oprogramowania.

Pozostałe kwestie organizacyjne dotyczące lokalizacji na samym SGGW spotkały się z pozytywnym odbiorem, w szczególności kwestie wyżywienia (bufet i pizza), poza drobnym zgrzytem związanym z dziwnymi godzinami otwarcia bufetu.

Warto podkreślić, że sama sala była trudna do odnalezienia w labiryncie konwentowych korytarzy i wiele osób miało z tym problemy. Należy się zastanowić jak temu zaradzić kolejnym razem.

ProgramEdytuj

Kolejnym zadaniem komitetu organizacyjnego było zbieranie punktów programu oraz przy ich pomocy stworzenie bloku programowego. Początkowo każdego dnia miała się pojawić przerwa obiadowa, jednak ze względu na dużą ilość zgłoszonych punktów programu nie było to możliwe. Zgłoszonych zostało wiele punktów programu, udało się jednak przy niewielkim koszcie (skrócenie niektórych) ułożyć program konwentowy. Z inicjatyw komitetu warto wymienić zrobienie zdjęcia grupowego i poczęstunek urodzinowym tortem. Mimo planów nie udało się zrealizować bloku planszówkowego, którego jedynym mało widocznym efektem była rozgrywka we Fleet Captains, Raider vs Fluor.

Pozytywnie zostały ocenione pomysł ze zdjęciem, prelekcje: klingońskie rozmówki, I dyrektywa, Star Trek a nauka, kalambury, Iron Sky, Jak żyć. Bardzo pozytywne oceny zebrał LARP Star Trekowy. Z negatywnych rzeczy warto wymienić (pomijając zastrzeżenia do poszczególnych prelekcji, które są zbyt subiektywne, aby otrzymać miejsce w raporcie) zbyt długie konkursy (2h), brak punktualności u prowadzących, realizację zdjęcia konwentowego i punktu z tortem (zabrakło tutaj dobrej organizacji i punkty wydawały się chaotyczne).

PromocjaEdytuj

W ramach promocji TSF 2012 , stworzono wiele materiałów promocyjnych. Warto tu wymienić: koszulki, plakaty, przypinki, nalepki na identyfikatory, torby, zakładki. Do tych punktów nie było żadnych zastrzeżeń i zostały bardzo sprawnie zrealizowane.

Również w ramach promocji TSF w sieci zostały opublikowane filmy na YouTube, które były pomysłem jednego z członków Stowarzyszenia. Zrealizowano również konkurs z wejściówkami. Jedynym zastrzeżeniem, które się pojawiło jest niewystarczające rozpropagowanie materiałów promocyjnych

Warto zaznaczyć, że projekty: roll upa, koszulek, zakładek, toreb oraz filmy przygotowała osoba nie będąca w komitecie, lecz sympatyzująca z nim. A sam komitet pomógł w realizacji tych projektów.

Podsumowanie i przyszłośćEdytuj

Podsumowując konwent TrekSfera 2012 można uznać za udany, a zarówno pomysł wprowadzenia jak i sama efektywność działania komitetu organizacyjnego były bardzo dobre.

Pojawiło się już także wiele pomysłów na przyszłość i wydaje się, że następny konwent, który zostanie zrealizowany będzie jeszcze lepszy niż poprzedni, czego sobie i wszystkim czytającym ten raport życzę

Łukasz Krakowiak, członek komitetu

Raport został przyjęty przez Stowarzyszenie TrekSfera uchwałą z dnia 4 września 2012r.